Treesome je od začátku srdeční záležitost. Původně jsem ho dělal sám s tátou.
Já měl na starost administraci a marketing, táta v dílně výrobu. Pak toho bylo stále více a více,
až jsme výrobu outsourcovali, protože to prostě jinak nešlo, zvýšili jsme objem produkce, měli stále více objednávek.
Jenže já těch projektů mám už tolik, že si musím vybírat kam to směřovat. A poslední dobou ten focus směřuje prostě jinam. Celého projektu je mi líto a já cítím zodpovědnost. Buďto ho přetvoříme a naplníme jiným typem zboží, které nebude tak odlišné všemu, čím se teď jako firma zabýváme, nebude tak náročný na skladování a administraci. Nebo ho doprodáme a ukončíme. A nebo se otevírá cesta to někomu předat.
Protože mi přijde škoda to nechat celé umřít. Přeci jen je to už 4 roky stará firma, která nasbírala spoustu cenných kontaktů, úžasných zákazníků i byznysových partnerů, které se dají efektivně využít.
Vzdor prapůvodnímu záměru teď hlavně vyrábíme a prodáváme železo, kování k deskovým stolům & bestseler poctivé železné hairpin nožky a dále samozřejmě dřevo. Dřevěné masivní desky i případně příčné řezy na konferenční stolky. Jak jsem ale už zmiňoval na začátku, není to jen o prodeji, opravdu důkladně komunikujeme se zákazníky, setkáváme se s nimi, stejně tak s dodavateli, naše story stojí na lokálním cítění, prapůvodní stolky byly přímo z našeho lesa, kde děláme pravidelné teambuildingy. Nemyslím si, že je třeba striktně v tomto odkazu 100% pokračovat, ale vím, že jsme si těmito činnostmi zasloužili autentickou přízeň zákazníku a vybudovali dobré jméno.
Treesome je podle mého názoru vhodný pro větší firmu, která ho zařadí do svého mixu činností, rozšíří svou cílovku, případně se spojí s "konkurencí", kterou jsme byli. Případně mi to dává smysl pro někoho malého 1-2 srdcaře, co to potáhnou dál v podobném duchu, jako jsem to dělal já na začátku.
Níže zasílám ještě podrobnější pohled do chodu Treesome v podobě FAQ, který pochází přímo z jednání s jednotlivými zájemci.
1) Možná by mi pomohl i nějaký omezený pohled do interních statistik v Shoptetu (eshop běží od startu na platformě Shoptet), přeci jen se na měření Google Analytics už nedá tak spoléhat a byznysové metriky tam nenajdu.
Ano, v Shoptetu by toho mělo být trochu více. Zde zasílám náhledy včetně marže.
Statistiky za poslední měsíc (do 23.12.2024)
Statistiky za poslední rok (do 23.12.2024)
2) Jak udržitelný obchodní model aktuálně eshop má? Protože zmíněnou marži ukrojí z části marketing a určitě nepatrnou část si ukrojí také sklad a prodejna + mzda na pracovníky tam.
Jasně, marketing je drahý, přílohou posílám podrobný soupis všech nákladů, je to i tak nějak včetně práce, protože tam je náklad na agenturu. Když jsem s tím začínal a všechno dělal sám, tak ten marketing byl nejautentičtější a i dosahy vyšší. Ale to je holt daň za to, že to teď jede všechno víceméně na automat. Tady si znovu uvědomuji, že to potřebuje pokračovatele, pro kterého to bude dávat více smysl, který to dokáže lépe spojit se svou činností než to teď děláme my.
Sklad Treesome sdílí s našimi ostatními projekty (Praha 5, Nádražní 3), zabere cca do 8 paletových míst. Expedice, zákaznický support a administraci objednávek zvládne určitě i s rezervou pouze jedna pracovní pozice.
3) Na stránkách se hodně zmiňuje zakázková výroba. Děláte ji stále svépomocí nebo je vše již outsourcováno?
Dřív jsme dělali sami, teď už ne. Železo vyrábí můj dlouholetý kamarád v Jeseníku, dřevo nyní švagr, dílna v Sokolově a záložní spolupráci máme v Neratovicích. V případě zájmu bych předal kontakty. Nebude problém pokračovat v zajetých spolupracech.
Na zakázku nyní děláme už jen stoly, ale dělali jsme cokoliv, železo, nohy na míru, různé poličky, lavice a udělali jsme i pár celých interiéru.
4) Kolik produktů a v jakých cenových hladinách máte skladem a které se vyrábějí až po objednání?
Zde přikládám inventury (Zde SKLAD, zde PRODEJNA). Rovnou níže zasílám i nejprodávanější produkty za poslední rok, abyste věděli co se často točí a co méně. Na poptávku teď vyrábíme jen stoly a některé železné podnože. Ale potřebuji uvolnit místo ve skladu, takže chystáme i ty železné podnože dělat jen na poptávku. Bojím se ale, že tím zase trochu srazím objednávky, protože je prostě pohodlnější mít do do druhého dne doma než na to čekat 3 týdny.
5) Nač se dodavatelé specializují? Je tam případná možnost vyvinutí dalších produktů?
Určitě ano, truhláři i "zámečníci" jsou flexibilní, dokonce nám i posílají návrhy a dřív jsme se scházeli, aktivně vymýšleli, teď už na to nemám prostor.
6) Poptávají od Vás zákazníci také kompletní zakázkovou výrobu? Aneb výrobu něčeho, co nemáte vůbec v nabídce?
viz 3)
6) Ostatní
Tuto stránku budu průběžně aktualizovat a určitě tu chybí spoustu odpovědí na vaše otázky, proto jsem kdykoliv na příjmu nejlépe na emailu lnouzak@gmail.com, kdykoliv se můžete také mrknout přímo do skladu v ulici Nádražní,a byste měli lepší představu o zboží. Díky a budu se těšit na případnou spolupráci.